Japanese Swords & Asian Arts

Home send e-mail
Japanse Samurai Zwaarden Yoroi Armor & Aziatische kunst Informatie & Service
Zwaarden / Nihonto Zwaard-toebehoren Consignatie-zwaarden
Kabuto & Yoroi Damast- & Jachtmessen Boeken Blockprints & Scrollen Overige
Contact / Condities Nieuws / Agenda

Op deze pagina treft u het overzicht van de Aziatische kunstvoorwerpen welke wij momenteel in ons beheer hebben. Behalve de boeken zijn al deze producten oud /antiek of éénmalig. Het zijn dus geen reproducties. Links ziet u een korte beschrijving en rechts de bijbehorende afbeelding. Wanneer u op de afbeelding klikt krijgt u een vergroting te zien.

Overige

Overige Kunst nr.: KO 3

PEN 1

Hierbij iets typisch hedendaags Japans ( geen antiek ) , een vulpen van NAMIKI .
De pen is nieuw in originele doos, van de PILOT serie, in Urushi Lak uitvoering met afbeelding van een toneelspeler, nieuwjaar met vuurwerk, uitgebracht voor 2000.

Prijs Euro 595,-

Merk; Namiki Model Pilot
Kleur; zwart
Serie; Pilot Urushi Collection
Penpunt; (medium) 14 karaat goud (materiaal)
Vulsysteem; Patronen/Converter

Overige Kunst nr.: KO 4

PEN 2

Hierbij iets typisch hedendaags Japans (geen antiek) , een vulpen van NAMIKI .
De pen is nieuw in originele doos, van de PILOT serie, in Urushi Lak uitvoering met afbeelding van een toneelspeler, uitgebracht voor 2000.

Prijs Euro 595,-

Merk; Namiki Model Pilot
Kleur; zwart
Serie; Pilot Urushi Collection
Penpunt; (medium) 14 karaat goud (materiaal)
Vulsysteem; Patronen/Converter

Overige Kunst nr.: KO 5

PEN 3

Hierbij iets typisch hedendaags Japans (geen antiek), een vulpen van NAMIKI .
De pen is nieuw in originele doos , van de PILOT serie, als speciale oplage in vol Sterling Zilver met draag afbeelding gegrafeerd , uitgebracht begin 2000.

Prijs Euro 695,-

Artikelcode PI-FK-70S-R- 60211
GTIN; 3131910020752
Merk; Namiki Model Pilot
Kleur; Sterling Zilver
Serie; Sterling Collection
Penpunt; ( medium ) 14 karaat goud (materiaal)
Vulsysteem; Patronen/Converter

Overige Kunst nr.: KO 6

Originele antieke Japanse Bronzen vaas uit de Meiji periode (ca. 1880).
De vaas is gedecoreerd met 2 wolken draken die rond om de vaas kruipen in hoog reliëf gegoten en precies detail weergegeven.
De vaas is in zeer goede toestand en heeft een mooie diepe patina, voorzien van de stempel van de maker op de bodem.
Afmetingen :
Hoog 46 cm
Breed 22 cm.
Gewicht 4,2 kg.

VERKOCHT

Overige Kunst nr.: KO 7

Wierrook potje

Wierrook potje uit gegoten brons met mooie patina , Edo periode.
Er zit een gat in de bodem, ik denk dat het gemonteerd is geweest op een standaardje.
Maten : 7,5 cm hoog en boven 5,7 cm en onder 4,3 cm diameter.

Prijs 115,- euro.

Overige Kunst nr.: KO 8

Oude Japanse gietijzeren theepot met gietijzeren deksel en handgreep met mooie oude patina en maker merk op de bodem en houten onderzetter

Maten :
Breed incl. de schenktuit 15,5 cm
Hoog 9 cm
Gewicht 1070 gram

Prijs 130,00 Euro

Overige Kunst nr.: KO 9

Japanse Soep kommen set bestaande uit 6 kommen met deksel gemaakt van hout.
Dit soort typische eetgerei wordt in Japan nog dagelijks gebruikt.
Gelakt in donder rood/bruin met dikke opliggend motief van een “Ebi” garnaal in zilver lak op de deksel.
Alle delen zijn gesigneerd ook het dienblad is gesigneerd.

Afmetingen ;
Diameter soepkom 12cm en 6,0cm hoog
Dienblad 32x32cm.

Prijs Euro 220,-

Overige Kunst nr.: KO 10

Een prachtige zeer uitdrukkingsvolle Meji periode Fukurokuju figuur.
De zittende Fukurokuju op de houten Dai ofwel wijze man zit samen met een schildpad met zeewier op zijn rug wat als betekenis “Long live” heeft en aan zijn andere zijde zit een kraanvogel die de betekenis heeft “gezondheid en geluk”.
De Fukurokuju heeft een staf of stok van een bamboe tak gemaakt in zijn linker hand. Deze is uitneembaar.
Het bronzen figuur heeft een zeer melancholieke uitdrukking op zijn gezicht wat zeer goed in detail is, ook de schildpad en kraanvogel zijn zeer detail getrouw gemaakt, het geheel heeft een mooie diepe patina.
Er is aan de onderzijde een signatuur met Kao.
Ik heb deze Fukurokuju met Dai vele jaren geleden zelf uit Japan meegenomen uit een klein winkeltje aan de voet van een tempel / schrine in Japan.

Dit is weer eens een prachtig stuk geschiedenis wat de Japanners in de oudheid zo perfect konden weergeven.

Afmetingen ;
beeld : breed 29cm. Diep 23 cm hoog 24cm
houten dai ; 48cm x 37cm

prijs Euro 2750,-

Overige Kunst nr.: KO 11

Traditionele Geisha schoenen.
Een maat kan ik er helaas niet bij zoeken, maar de afmeting is 21,5 cm
Een zeer decoratief item met vele mogelijkheden voor display.

Prijs euro 40,-

Overige Kunst nr.: KO 12

Een Edo periode Maki-lak opberg box.
Dit is een fraaie uit de Edo periode komende Lak box met laden.
De box is met goud verf en diverse bloemen beschilderd.
De voorstelling is herfst en voorjaar.
De opberg box heeft een front paneel wat open schuift en dar achter zijn 4 laadjes die dan geopend kunnen worden.
Het bovenpaneel/deksel heeft iets los gelaten door de droogte en ouderdom.

Afmetingen;
Opberbox zelf ; hoog 22cm. Diep 16,5 cm en breed 16,5 cm
Afmetingen laadjes ; hoog 4,7 cm. Diep 13,5 cm. Breed 15,3 cm. Prijs Euro 1150,-

Overige Kunst nr.: KO 13

3 stuks oude soya flesjes.

Dit zijn 3 oude ( rond 1900 ) Soya saus flesjes in zeer goede toestand die over het algemeen in Nederland voor de Japanners gemaakt werden.
Het zijn Grijs aardewerken soja kruikjes met Bruine hals en een blauwe transferbedrukking
De oude celadon flesjes kruikjes met de opdruk Japan Shoyu soja stammen uit ca. 1900

afmetingen; 1) hoog 14cm. Breed 9,5cm.
afmetingen; 2) hoog 13,3cm. Breed 9,0cm.
afmetingen; 3) hoog 12,5cm. Breed 6,6cm

set prijs Euro 90,00

Overige Kunst nr.: KO 14

Suiseki ( miniatuur berg in of op een dai (schaal of voet)) komen voor in Japan en China en dat al honderden jaren en bleven traditiegetrouw in de familie .
De Suiseki ook wel Scholar rots genaamd kwamen voor het eerst naar voor tijdens de Tang-dynastie (618-906) en waren in de Chinese geschiedenis gebruikelijk in de spirituele of bidruimtes van heersers en intellectuelen. Met de toenemende invloed van het daoÔsme begonnen de aristocraten en geschoolde elites uit die tijd meer waardering te krijgen voor de natuurlijke wereld en landschapskunst in alle vormen. In heel China en ook Japan ontstonden grote tuinen die zowel een weergave waren van rijkdom als een bron van inspiratie. Binnen deze tuinen bouwden literati vaak hun ateliers waarin ze persoonlijke voorwerpen bewaarden voor artistieke, meditatieve of decoratieve doeleinden. Zo'n Suiseki als miniatuur werd dan in huis geplaatst , de rots van de geleerde, werd gezien als een microkosmos van het universum.
De Suiseki moet natuurlijk gevormd zijn, er mag dus niet aan geslepen of gebeiteld zijn om de vorm te veranderen, deze Suiseki is dan ook niet bewerkt, maar heeft zijn oorspronkelijke vorm, ook de onderkant die in of op de Dai rust is niet bewerkt.
Deze minitatuur objecten werden gewaardeerd om hun vermogen om de essentie van de natuur vast te leggen, vooral Qi de universele energie van dingen. De waarde van gesteenten was gebaseerd op vier essentiŽle eigenschappen: dunheid, openheid, perforaties en rimpels. Deze kenmerken waren geworteld in de gelijkenis van de rots met de natuur. Hoewel de meeste van deze rotsen uit kalksteen of limestone of kwarts waren gemaakt, waren sommige versteend hout, dat als een zeldzamere steen werd beschouwd. De kronkelende, onnatuurlijke Suiseki rotsen/stenen zijn het resultaat van natuurlijke watererosie of verkalking. Hoewel beweerd werd dat het natuurlijk was, werden veel van de rotsen verbeterd door middel van klein polijsten en schuren, wat volgens traditie niet de bedoeling was. De schoonheid en het unieke karakter van deze stenen is ongeŽvenaard.

Afmetingen zonde Dai = met Dai :
Lang ; 18,5 cm = 20,4 cm
Hoog ; 9,0 cm = 12,3 cm
Breed ; 12,0 cm = 14,2 cm

VERKOCHT

Overige Kunst nr.: KO 15

Suiseki ( miniatuur berg in of op een dai (schaal of voet)) komen voor in Japan en China en dat al honderden jaren en bleven traditiegetrouw in de familie .
De Suiseki ook wel Scholar rots genaamd kwamen voor het eerst naar voor tijdens de Tang-dynastie (618-906) en waren in de Chinese geschiedenis gebruikelijk in de spirituele of bidruimtes van heersers en intellectuelen. Met de toenemende invloed van het daoÔsme begonnen de aristocraten en geschoolde elites uit die tijd meer waardering te krijgen voor de natuurlijke wereld en landschapskunst in alle vormen. In heel China en ook Japan ontstonden grote tuinen die zowel een weergave waren van rijkdom als een bron van inspiratie. Binnen deze tuinen bouwden literati vaak hun ateliers waarin ze persoonlijke voorwerpen bewaarden voor artistieke, meditatieve of decoratieve doeleinden. Zo'n Suiseki als miniatuur werd dan in huis geplaatst , de rots van de geleerde, werd gezien als een microkosmos van het universum.
De Suiseki moet natuurlijk gevormd zijn, er mag dus niet aan geslepen of gebeiteld zijn om de vorm te veranderen, deze Suiseki is dan ook niet bewerkt, maar heeft zijn oorspronkelijke vorm, ook de onderkant die in of op de Dai rust is niet bewerkt.
Deze minitatuur objecten werden gewaardeerd om hun vermogen om de essentie van de natuur vast te leggen, vooral Qi de universele energie van dingen. De waarde van gesteenten was gebaseerd op vier essentiŽle eigenschappen: dunheid, openheid, perforaties en rimpels. Deze kenmerken waren geworteld in de gelijkenis van de rots met de natuur. Hoewel de meeste van deze rotsen uit kalksteen of limestone of kwarts waren gemaakt, waren sommige versteend hout, dat als een zeldzamere steen werd beschouwd. De kronkelende, onnatuurlijke Suiseki rotsen/stenen zijn het resultaat van natuurlijke watererosie of verkalking. Hoewel beweerd werd dat het natuurlijk was, werden veel van de rotsen verbeterd door middel van klein polijsten en schuren, wat volgens traditie niet de bedoeling was. De schoonheid en het unieke karakter van deze stenen is ongeŽvenaard.

Afmetingen zonde Dai = met Dai :
Lang ; 34,0 cm = 39,0 cm
Hoog ; 11,1 cm = 12,0 cm
Breed ; 9,5 cm = 12,5 cm

Prijs ; Euro 1190,-

Overige Kunst nr.: KO 16

Suiseki ( miniatuur berg in of op een dai (schaal of voet)) komen voor in Japan en China en dat al honderden jaren en bleven traditiegetrouw in de familie .
De Suiseki ook wel Scholar rots genaamd kwamen voor het eerst naar voor tijdens de Tang-dynastie (618-906) en waren in de Chinese geschiedenis gebruikelijk in de spirituele of bidruimtes van heersers en intellectuelen. Met de toenemende invloed van het daoÔsme begonnen de aristocraten en geschoolde elites uit die tijd meer waardering te krijgen voor de natuurlijke wereld en landschapskunst in alle vormen. In heel China en ook Japan ontstonden grote tuinen die zowel een weergave waren van rijkdom als een bron van inspiratie. Binnen deze tuinen bouwden literati vaak hun ateliers waarin ze persoonlijke voorwerpen bewaarden voor artistieke, meditatieve of decoratieve doeleinden. Zo'n Suiseki als miniatuur werd dan in huis geplaatst , de rots van de geleerde, werd gezien als een microkosmos van het universum.
De Suiseki moet natuurlijk gevormd zijn, er mag dus niet aan geslepen of gebeiteld zijn om de vorm te veranderen, deze Suiseki is dan ook niet bewerkt, maar heeft zijn oorspronkelijke vorm, ook de onderkant die in of op de Dai rust is niet bewerkt.
Deze minitatuur objecten werden gewaardeerd om hun vermogen om de essentie van de natuur vast te leggen, vooral Qi de universele energie van dingen. De waarde van gesteenten was gebaseerd op vier essentiŽle eigenschappen: dunheid, openheid, perforaties en rimpels. Deze kenmerken waren geworteld in de gelijkenis van de rots met de natuur. Hoewel de meeste van deze rotsen uit kalksteen of limestone of kwarts waren gemaakt, waren sommige versteend hout, dat als een zeldzamere steen werd beschouwd. De kronkelende, onnatuurlijke Suiseki rotsen/stenen zijn het resultaat van natuurlijke watererosie of verkalking. Hoewel beweerd werd dat het natuurlijk was, werden veel van de rotsen verbeterd door middel van klein polijsten en schuren, wat volgens traditie niet de bedoeling was. De schoonheid en het unieke karakter van deze stenen is ongeŽvenaard.

Afmetingen zonde Dai = met Dai :
Lang ; 21,5 cm = 23,4 cm
Hoog ; 11,4 cm = 12,7 cm
Breed ; 9,0 cm = 10,2 cm

Prijs ; Euro 690,-

Overige Kunst nr.: KO 17

Dit hout snijwerk in de gedaante van 2 Shishi tempel honden stamt uit de Meiji / Taisho periode. Rond 1900.

Het houten beeld in de gedaante van een grote Shishi en een kleine of jong er voor.
De algemene conditie is goed, door de jaren is door temperatuur en vochtigheid verschillen enkele scheurtjes in het hout ontstaan, zie de foto’s.
De tanden zijn er los ingezet en van een soort karton.
Afmetingen ; 31cm lang, 17cm hoog en 15cm breed/diep
Gewicht 2,25 kg.

Prijs Euro 275,-



Japanse Samurai Zwaarden Yoroi Armor & Aziatische kunst Informatie & Service
Zwaarden / Nihonto Zwaard-toebehoren Consignatie-zwaarden
Kabuto & Yoroi Damast- & Jachtmessen Boeken Blockprints & Scrollen Overige
Contact / Condities Nieuws / Agenda

Naar boven